dissabte, 5 de maig del 2012

Tàrrega: sant tornem-hi!

Doncs sí, aquest diumenge faré a la capital de l'Urgell la que serà la meva segona mitja marató de la temporada, comptant també la de Mollerussa (del passat octubre) i l'única del que portem d'any. I quina millor manera de tancar el 2012 (pel que fa a aquest tipus de prova) que la mitja de Tàrrega, la qual en la meva més modesta opinió, crec que és la millor de totes les que he fet (deixant de banda les repetides, he corregut aquesta distància en 8 ciutats diferents). I aquesta serà també l'única que hauré repetit en els meus quatre anys que porto participant en curses populars per Catalunya. Potser vosaltres us estareu dient que això respon a una simple casualitat o que em deixo portar per la meva preferència per les proves que s'organitzen per les terres de Lleida. Ara bé, mentre negaria de totes totes el primer argument -perquè, quina casualitat que no hagi repetit cap més mitja en aquests anys oi?- tampoc nego el segon argument doncs ja he dit més d'un cop que moltes de les curses lleidatanes tenen una molt bona relació-preu. I ho segueixo pensant, val a dir-ho. De totes formes, jo no em considero un ximple i per això no repetiria una cursa tants cops si no pensés que val la pena. I efectivament, crec que en aquest cas està més que justificat tornar-hi. De fet, si s'han exhaurit les inscripcions fa uns quants dies deu ser per algun motiu, i si som més de 1.030 inscrits (eps, també s'hi fa paral.lelament una cursa de quart de marató) ... voleu dir que tanta gent ens hem pogut equivocar?


Si entreu al web de l'entitat organitzadora -els fondistes de Tàrrega- veureu que tot apunta que la logística que envolta aquesta cursa estarà a l'alçada de la qualitat de l'esdeveniment: una web que informa de tot i s'actualitza en tot moment, ben estructurada i amb les seccions d'informació d'interès per l'abans i el després de la cursa, activitats per a la gent que ha d'esperar els i les corredores, un Facebook que dia rere dia ha tingut aportacions de qui deu ser una de les persones més visibles de les que hi ha al darrera de la cursa -en Marc Roselló que per cert, també és un molt bon corredor-, un recorregut bastant atractiu i molt ben indicat al web. I uns quants aspectes més que per no fer-me repetitiu us remeto al web perquè vosaltres mateixos ho pogueu comprovar. Val a dir també que deu tenir un cert prestigi -si se'm permet l'expressió- ja que d'entre aquest poc més del miler de corredors que hi serem, compartiré gambades amb campions de la talla de Sergio Enríquez o Jaume Leiva. És clar que dubto que els vegi a la sortida però sí espero creuar-me'ls quan ens trobem -ells venint de tornada i jo anant encara d'anada- a la segona part del recorregut, ja que durant uns quants quilòmetres anirem tots per la mateixa carretera.

Pel que fa a mi en particular i què n'espero, us confesso que no en tinc ni idea: fa temps que no entreno tant com abans (més aviat, gens) i com dic darrerament -i que no sembli un pretext- és a les curses quan puc entrenar. A més, fa molt de temps que no faig aquesta distància i ja sabeu que les meves darreres curses s'aparten bastant de les característiques d'aquesta altra. Suposo que no és el mateix córrer per muntanya i amb desnivells que fer-ho en asfalt (demà un 80% de la cursa) i amb un perfil menys exigent (compte que el de demà no serà del tot pla). És cert també que en les curses de muntanya m'ho agafo amb calma -ateses les meves limitacions en aquest terreny- però tampoc amb una total i absoluta parsimònia. Al cap i a la fi estem parlant de córrer, no de passejar (per fer això ja em vaig a la cursa del Corte Inglés, ja, ja!). I potser per això últim he pogut perdre el poc esperit competitiu que devia tenir abans, si és el cas. Per tant, hi aniré sense cap expectativa prèvia i a veure-les venir -i potser, fins i tot, m'oblidaré del rellotge- sense deixar-me portar per un ritme més viu que després no pogui mantenir, coneixent el recorregut en una bona part però no del tot. I és que sembla que en relació a l'any passat, hi ha hagut un canvi ja que pel que es veu al fitxer del Google earth, a la segona meitat, quan ens dirigim cap el Talladell i La Mora, ens creuarem uns i altres menys qms. que abans. I és aquest canvi de traçat en aquesta part del recorregut el que no conec i que em farà sortir amb una certa precaució, no sigui que després ho pagui amb escreix. Per tot plegat, no compto fer una gran marca però això ja fa temps que no entra a les meves prioritats en cap de les curses en què participo.

I per acabar, la de demà serà una sortida en solitari i d'anar i tornar: cap altre membre del nostre "Team" s'hi ha animat (bé per lesió bé per tenir al cap altres reptes) i tampoc compto coincidir amb cap conegut (l'any passat vaig fer de llebre d'en Carlos Aguilar però veig que darrerament li ha donat per curses molt més extremes), llevat d'algun cas concret. Després faltarà que el trobi amb la gentada que serem. I per acabar-ho de rematar, aniré sol i no podrem aprofitar la sortida per menjar uns fantàstics cargols a Vilagrassa, com ja venia sent tradició; la família es quedarà aquest cop a casa per malaltia de la mare. I és que una cursa per aquestes contrades sense després omplir l'estómac amb una bona cargolada no és el mateix. Tot plegat, ja us explicaré com ha anat la jornada a partir del dilluns, quan em posi a fer la crònica (bé, així ho espero ja que darrerament estic anant amb retard).

Per acabar, us deixo les cròniques de les meves anteriors participacions per si us ve de gust llegir-les: 2009, 2010 i 2011. Així veureu que he pogut mantenir el meu nivell més que discret.

4 comentaris:

  1. Per aquí tot està a punt. Molta sort i fins demà!

    ResponElimina
  2. Arantza, avui he vist en unes quantes fotos que has fet pòdium. Enhorabona. Llàstima que després d'acabar la cursa no et trobés per comentar la jugada i tampoc vaig veure't recollint el premi perquè vaig haver de marxar.
    A veure si ens trobem en alguna altra.
    Felicitats.

    Joan Carles

    ResponElimina
  3. Espero que t'hagi sortit una bona mitja, i suposo que tard o d'hora coincidirem perquè aquest mitja la porta al cap des de fa un temps.
    Sort i força!.

    ResponElimina
  4. Jordi,
    Doncs com espero puguis llegir a la crònica que penjaré avui (creuo els dits) no em va sortir una bona mitja. Potser, com diré, ha arribat el moment de fer un pensament i triar altres tipus de curses més idònies per al poc que, ara per ara, puc entrenar (o gens). Si no coincidíssim en aquesta te la recomano de totes totes: una molt bona relació qualitat-preu i un exponent de com de bé es fan les curses per Ponent.
    Salutacions ben cordials.
    JC

    ResponElimina