dimarts, 13 de desembre del 2011

Cursa Bell Race: content i satisfet

Aquest passat diumenge vaig fer la cursa Bell Race de Navarcles per segon cop i en la seva segona edició, és a dir, que podríem dir que no me n'he perdut cap. I si la cosa segueix com ara crec que no serà la darrera doncs l'experiencia ha estat bona tot i que com de ben segur ja deduireu, la meva actuació no va passar de ser més que discreta. Però com a mínim, m'ho vaig passar bé i per tant, qui no es consola és perquè no vol. Ja sabia d'entrada que aquesta no era la "meva" cursa (de fet, no sé si n'hi ha alguna que ho sigui) pel seu perfil, oimés si com explicaré després el recorregut ha canviat respecte el de l'any passat per ser una mica més dur i a més a més, vaig córrer una mica minvat de facultats pel fort refredat que encara arrossego (per sort, ja va a menys). Ep! no voldria que això últim semblés una excusa però si no heu corregut mai amb el nas tapat, feu-ne la prova; diguem que un no se n'adona del que té fins que deixa de tenir-lo, en aquest cas una cosa tan simple i quotidiana com que l'oxigen entri pel nas. Però com ja comptava amb aquest handicap això no em va fer enrere: faig fer honor a la meva "catalanitat" i tenint en compte que havia pagat la inscripció, no estan els temps com per llençar els diners.

A tot això, em presento al pavelló d'esports per recollir el dorsal i ja s'intueix de bon principi l'ambient típic d'aquesta mena de curses: no gaire gent però tampoc érem pocs (quasi uns 300) i com en altres de semblants, veig cares conegudes i per suposat, les dels més que probables guanyadors (i no és que em veiés reflectit en cap mirall!!). Després de la visita de rigor al lavabo -un hàbit que no es perdrà mai- xerro amb un i altre que em trobo i conec personalment la Judit Cinca -resulta que tenim una amiga en comú que també ha caigut al costat fosc de les curses- i que va tenir una bona actuació. En aquestes, es dóna el tret o, literalment, la "traca" de sortida (foto) i apa, ja hi som; baixem pels carrers del poble i poc després en sortim i deixem l'asfalt que no tornarem a reprendre fins el final de la cursa. Com que ja sabia que el recorregut havia canviat -tal i com s'havia anunciat al Facebook de l'organització- tampoc m'havia amoinat gaire en fer-li una ullada però ja ens topem amb una primera "sorpresa": un tram tan empinat que provoca un embús de gent i que val a dir que no serà el darrer.

Continuem corrent gairebé en fila índia perquè el corriol és tan estret que és impossible avançar els de davant i qui més qui menys, tothom va a un mateix ritme. Poc després ens trobem amb la segona sorpresa: un altre tram en què per pujar-lo calen cordes. Com és lògic, això fa alentir molt el ritme de tothom i suposo que la gent és conscient que aquesta no és cap cursa on buscar-hi fer una marca personal, doncs no té cap sentit (per part meva, ja fa estona que no miro el rellotge i no em capfico gaire pel temps que pugui fer). La pujada continua per corriols i giravolts malparits fins que arribem al punt que dóna nom a la cursa: el de tocar la campana. Enguany no se m'escapa de fer-ho perquè entre altres motius, aquesta es veu prou bé. A partir d'aquí, el perfil de la cursa es suavitza -amb alguns tobogans, però- i ja sabem que els darrers qms. són de baixada, primer sense abandonar els corriols i després per una pista molt més ampla. Aquí aprofito per anar avançant gent i millorar unes quantes posicions fins la mateixa entrada al poble i d'aquí a la meta.

Amb la satisfacció d'haver fet una cursa certament, "divertida", parlo amb un parell de membres de l'organització que m'han reconegut pel Facebook (una de les coses positives -potser l'única- que té això de les xarxes socials). Els comento la meva impressió i els en felicito per la bona feina feta, de ben segur millor que la meva, doncs al final he fet un temps de gairebé 1 hora i ocupant la posició núm. 196 d'un total de 288 corredors. Ja veieu, doncs, que encara em queda molt per guanyar una cursa, ja, ja!! I com sempre, valorem breument la cursa:
  • Aspectes que m'han agradat: tot i que no és dels meus favorits, aquest recorregut ha millorat respecte el de l'any passat. Per alguns els trams de pujada costeruda i amb corda poden ser un impediment per fer una cursa ràpida però crec que l'objectiu no ha de ser aquest. Més aviat, això fa que sigui una mica "diferent" d'altres, entretinguda i si voleu, afegeixen un plus de diversió. Sempre i quan aquests siguin uns quants i a mode d'excepció, crec que fan la cursa més atractiva. També m'ha agradat que a través del Facebook s'hagi demanat l'opinió dels interessats a l'hora de definir el recorregut final; fins i tot recordo haver rebut un missatge de l'organització en què se'm deia que tindrien en compte els meus comentaris de l'any passat, respecte una deficient senyalització en alguns trams, i que vaig veure que aquest cop l'assumpte havia millorat. I com en altres curses en nuclis petits i que apleguen un nombre no gaire elevat de gent, les qüestions logístiques s'han resolt bastant bé: fàcil aparcament i molt a prop, recollida de dorsal sense cua, etc.
  • Aspectes que poden millorar: com acabo de comentar, la d'enguany crec que ha millorat respecte l'any pasat i no hi ha gaire marge de millora. Es podria fer esment del control del temps amb xip però tampoc compto que en aquesta mena de curses sigui quelcom bàsic. I si això volgués dir un increment del preu d'inscripció, aleshores valdria més deixar-ho estar. Al meu parer, ja està bé com ara i la prova és que d'un any per l'altra el nombre de participants s'ha més que duplicat. Apuntar a fites més altes quant a voler augmentar aquest volum seria, per mi, erroni amb el risc de perdre nivell de qualitat.
Tot plegat, una cursa d'aquelles que hi has d'anar amb una altra mentalitat, sense ànims de voler fer un bon temps (pots guardar-te el rellotge per altres de més ràpides) sinó més aviat de passar una estona agradable, amb un recorregut entretingut i alhora no exempt d'un cert grau de duresa que, en cap cas, ha de fer espantar la gent que pensi que no estigui en forma. Això últim ho dic per mi mateix ja que a manca de temps entre setmana per entrenar regularment, m'agafo aquestes curses com un entrenament que en podríem dir, de qualitat. Per acabar tot aquest rotllo, us deixo la foto que prova que, aquest cop sí, vaig tocar la campana de la cursa. Felicitats a l'organització i companys de l'OUTCAT. Per cert, la samarreta d'obsequi molt maca però l'he hagut d'encolomar a un altre col.lega perquè la talla escollida no era la meva. Què hi farem!!


10 comentaris:

  1. Joan Carles, ets el reflexa del que busquem, has definit tots els nostres objectius que buscàvem en la cursa. 1r felicitar-te... com tu dius no és important el rellotge, la posició. jo personalment sóc partidari que si t’agrada corre, s’ha de notar amb la passió. S’ha de gaudir de les curses. Els corredors últimament ens estem obsessionant massa amb pulsacions, ritme, cronòmetre, saber quina posició ocupo... Corre és un hobby. S’ha de gaudir.

    La veritat és que les vostres valoracions ens ajuden a millorar. El final nosaltres vivim la cursa d’una altre manera. És una cursa de petit format com a màxim podrem assumir de 350 a 400 participants, x no desvirtuar-la. En la publicació pre-cursa, sé k feies esment el preu: aquest any hem posat 12€, sí un increment de 2€ ,xrò em donat una samarreta de màniga llarga tècnica serigrafia a dos colors, x davant i darrera(a un preu de 7€ unitari) Crec que a pocs llocs te la donen. Fes números, veuràs que entre esmorzar, i tot x 300 participants que venen hi arrisquem cada any. Patim fins l'últim minut per quadra els números. El cost de la cursa el pagueu els corredors. No tenim n'hi ajudes, ni cap patrocinador k pagui res. Ells donen vals i productes pels corredors. durant molts anys he estat corredor i m'he queixat d'aquest tema, xrò cal diferenciar curses que tenen de 800 a 3000 participants i en proutes feines et donen res o et donen un subvenir de sama que els hi surt a 1€.

    Bé només et volia a clarar aquest tema, ja que hi patim molt la part econòmica i anem el limit.

    Gràcies per tot, x la confiança x aquests dos anys i t’animo a seguir apretant-nos xk millorem. Ens agrada que ens feu observacions i poder tenir aquesta interecctuació tant positiva

    Salut i molts km's a les cames

    Marc Ribas
    www.out.cat

    ResponElimina
  2. Marc,
    Moltes gràcies pel teu comentari i subscric del tot les teves paraules, totes i cadascuna. En primer lloc, per mi ja fa temps que he deixat enrere la qüestió de les marques personals -allò que en diuen de la "marquitis". Ja hi vaig passar fa un temps i quan vaig veure que assolir determinades fites volia dir haver d'entrenar més i millor i posar-me pressió a sobre, en detriment del gaudi, ho vaig deixar estar. També és cert que com mai ha destacat en aquest sentit, potser una cosa va per l'altra.

    Segon, sobre el tema del preu no us ho agafeu com una crítica. No conec el rerefons que suposa organitzar una cursa però suposo deu ser complicat quadrar els comptes per, com a mínim, no perdre calés. Jo m'aplico la norma de l'euro/km. i des d'aquest punt de vista una cursa de 10 km. no hauria de costar més de 10€. Però sempre s'ha de deixar espai per a excepcions i la vostra cursa, crec que en seria una de ben justificada. Entenc perfectament que l'obsequi de la samarreta encareixi el preu de la inscripció, oimés si com en el vostre cas, crec que s'ho val: una samarreta ben bufona que en el meu cas, però, llàstima que no pugui aprofitar (em vaig equivocar de talla). Jo crec que no val la pena apujar el llistó més enllà d'aquesta xifra que dius dels 350-400 participants perquè després, crec que una cursa passa de ser popular a molt més massificada.

    I com deies tu mateix al principi, en aquesta mena de curses com la vostra, el córrer ha de ser una activitat més aviat lúdica, un hobby de què gaudir, més que no pas una competició.

    Gràcies a vosaltres per aquests dos anys i esperem que n'hi hagi un tercer i estigui tan ben muntat com els dos anteriors.

    Salut i km.

    ResponElimina
  3. Muchas felicidades por disfrutar cada carrera como lo haces, aunque sea como rodaje de calidad tal y como tú mismo dices! por cierto, me ha gustado eso del "lado oscuro de las carreras", jajaja. Un besote

    ResponElimina
  4. Celina,
    Gracias por tus felicidades. Por cierto, lo del "lado oscuro de las carreras" es una metáfora; para mí son las carreras de montaña de mucha exigencia y dureza, que no es exactamente el caso de esta de Navarcles.
    Otro para tí.
    Seguimos en contacto.
    JC

    ResponElimina
  5. Com sempre, bona cursa, bona crònica, i el millor de tot, les felicitacions de l'organització, una mostra clara del què ha de ser un corredor que practica el running com a forma d'esbarjo i de passar-s'ho bé (això no vol dir que en alguna cursa es vulgui/pugui millorar el temps personal).
    Felicitats!

    ResponElimina
  6. Raúl,
    Gràcies pels teus comentaris; efectivament, una bona cursa per a una actuació personal discreta. Però si ja no busques res més que gaudir sense cap pressió de temps i coses d'aquestes, la resta no importa.

    De totes formes, estic amb tu, en alguna altra cursa hauré de buscar una millora dels meus temps però és clar, això requeriria que abans entrenés una mica i millor i ara per ara, et confesso que no puc fer-ho gaire, per no dir gens. Altrament dit, de moment m'agafo les curses com uns entrenaments de qualitat, una mica més exigents que quan surto a córrer, sol o amb els col.legues (p. ex. aquest dissabte serà el primer que surti després de la cursa).

    En aquesta línia, la cursa del diumenge a Lleida no podré aspirar a res més que intentar gaudir, que dit de passada, ja està bé. Oi?

    Gràcies i a per Vilanova!

    ResponElimina
  7. Hola Joan Carles
    On has trobat les fotos? És que a la pàgina web de la cursa no les he sabut trobar.
    Moltes gràcies i felicitats!

    ResponElimina
  8. Rodri,
    Les he trobades al facebook de l'OUTCAT. Crec que a la web de la cursa encara no les han penjades i perquè no perdis temps buscant-les, aquí et deixo l'enllaç (és un àlbum dels Picasa):
    https://picasaweb.google.com/112611242094687925090/BellRace2011WwwOutCat

    Gràcies a tu.

    ResponElimina
  9. Moltes gràcies i a veure si ens saludem en alguna cursa que coincidim. Jo també sóc "amic" de les curses de ponent. La meva propera cursa (i darrera de l'any) serà la del Riu Ripoll de Sabadell del dia 26, ja que aquells dies baixarè al Vallès a passar el Nadal amb la família. Bones festes!

    ResponElimina
  10. Hola Rodri,
    Doncs sí, a veure si ens saludem en alguna cursa. El que passa és que com no et conec personalment t'hauràs d'identificar com a les pel.lícules: un diari sota el braç, una rosa posada al dorsal, etc. Ja, ja!!

    I com a amic de les curses de Ponent, aquest diumenge me n'hi vaig a fer-ne una: a Lleida city per la Pujada a la Seu Vella (aprofitaré per veure parents) mentre que la darrera de l'any serà, segurament, una Sant Silvestre (potser a Avinyó). I qui sap si pel mig encara hi haurà espai per a una "sorpresa".

    Vagi bé.

    ResponElimina