dimecres, 6 de juliol del 2011

Primera meitat d'any: què he fet?

Amb la gairebé seguretat que aquest juliol poca cosa faré (o potser res) i que l'agost tampoc és que sigui un mes amb molta tria, crec oportú doncs, fer un breu balanç de la que ha estat la meva actuació en aquesta primera meitat d'any, tant quant al nombre total de curses com pel que fa també als resultats obtinguts. Així, enguany porto 13 curses en 6 mesos, que és més del que a inicis d'any em pensava que acabaria fent i, de fet, ja en porto gairebé tantes com tot l'any passat (16, repartides en 9 i 7). Recordo quan em plantejava els objectius per aquest any que deia que faria un màxim de dues curses al mes i si fa o no fa, això s'està complint, tot i que hi ha hagut un parell de mesos amb només una cursa (gener i febrer) que després s'han vist compensats amb uns quants més amb 3 (març, maig i juny). Així doncs, tot seguit us ofereixo unes quantes dades a mode de curiositat, totes elles extretes o calculades a partir de la taula que, com sempre, podeu consultar al menú de l'esquerra de la pantalla.
  • Pel que fa a la distància, tenim tres mitges maratons "oficials" i una quarta que és la que vaig a Barcelona amb motiu de la seva marató, set curses al voltant de 10 km, una de 13,5 km. i una darrera de 12,5 km. la qual cosa fan un total de poc més de 181 km. Penseu que a aquestes alçades de fa un any la xifra va ser de 200 km. (però esclar, hi havia pel mig la marató).
  • Quant al perfil, sense que hi hagi cap cursa que sigui de muntanya, n'hi ha unes quantes que podríem considerar de mitja muntanya (Castelltallat i Bagà) i alguna altra no del tot planera (p. ex. Cantonigròs, Artés i Torà).
  • En termes geogràfics, m'he repartit per les comarques de Lleida (6) i Barcelona (6), amb una incursió al Baix Vendrell (Tarragona). Destaquen el Bages (amb 3 curses) i Segrià (2) i he repetit les Borges Blanques, Torà, Tàrrega, Lleida i Bagà. Com sempre, ho podeu veure al mapa amb més detall.
  • Quant als resultats, diria que aquesta està sent una temporada bastant positiva, més del que m'havia imaginat abans de començar. Si fem una ullada a les classificacions tenim que les pitjors han estat les mitges maratons (tot i que a la de Balaguer vaig fer la meva MMP amb 1:36h). Per contra, les tres millors han estat les de Lleida (Bombers i Templers) i Cantonigròs, en què m'he mogut entre el 20% i 23%. A la resta m'he situat dins el primer tercil. La conclusió, doncs, és prou clara: a diferència de fa un any a aquestes alçades, he pogut pujar el nivell una mica ja que són unes quantes les curses en què he quedat per sota del 25-30%.
  • I com anem de gentada? doncs en aquests mesos he compartit patiments amb unes 5.200 persones que repartits entre les 12 curses (no incloc la "mitja" de Barcelona) tenim una mitja d'unes 430. És clar que això amaga una dada també significativa: només les dues de Lleida ja van aplegar més de 2.600 corredors. A part d'aquesta, destaca la cursa de les Borges Blanques (733) i pel cantó contrari tenim la més minoritària en què he participat fins el moment (Bagà amb 59), i unes quantes més al voltant dels 120 corredors (no conec la dada de Torà -recordeu que va haver-hi una errada tècnica- però no compto que fóssim gaires més).
  • Aquestes 13 curses m'han suposat una despesa de 135,5 EUR i un preu mitjà d'inscripció de 10,4 EUR. És clar que en una (Barcelona) no vaig pagar i una altra (Cantonigròs) era gratuïta. A canvi, m'he fet amb el xip groc, unes quantes samarretes, un paravent (Balaguer) que vaig haver de donar de tan gran que m'anava i poca cosa més.
Per acabar, us deixo l'enllaç d'una entrada relacionada amb motiu del que va ser el meu segon any com a corredor popular (el 2010). Ara ja vaig pel tercer.


Mostra Curses Gener-juny 2011 en un mapa més gran

2 comentaris:

  1. Vaja teacher!!em superes en 55km, clar que jo només he participat en 10 curses, però no m'agafes en desnivell. Al novembre si tot va bé faré la meva primera marató, de muntanya és clar, així que veig els 42km i els doblo, jaja. Bromes a part, això és senyal de bona salut i m'alegro molt per tu. Ara hauries de dir això de "cerrado por vacaciones"
    Cuida't.

    ResponElimina
  2. Desnivell? ja saps que procuro fer curses amb un desnivell assumible a les meves més que modestes prestacions atlètiques. Que el cos ja no està per a grans gestes. I sobre això de la marató de muntanya ... ufff! Per mi ja són paraules majors. Ja no compto fer cap més després de la de BCN -que és plana- com perquè ara pensi en una de muntanya. No m'hi trobaràs pas, ja t'ho dic per endavant.
    I de si tanco per vacances ... no ho sé encara; ja tinc bastant coll avall que el juliol no faré cap cursa (tot i que potser aquest dissabte encara en podrà caure una) però ja està. Això sí, no descarto l'agost perquè el setembre vull començar-lo amb una mica de cames fetes.
    Cuida't tu també que per a la marató s'ha de fer i començar a preparar-se amb temps. Altrament dit, no et mandreixis a l'agost.

    ResponElimina