dissabte, 1 de gener del 2011

Balanç de curses: juliol-desembre del 2010

Un cop deixat enrere el 2010 toca fer ara el balanç de la que ha estat la meva actuació en la seva segona meitat (al seu moment ja el vaig fer dels primers mesos). Ja avenço que comparant-ho amb altres períodes, aquesta vegada el resum serà molt més breu perquè de juliol a desembre les curses fetes han estat de només 7, sense comptar la travessa en BTT Berga-Santpedor del novembre. I si sumem les de de la primera meitat (9) ja podeu deduir que aquest segon any de curses me l'he pres amb més calma: un total de 16 en 12 mesos dóna una mitjana que no arriba a les dues curses per mes, derivat de la reducció que he aplicat darrerament. Suposo que aquesta deu ser una fase bastant habitual en l'evolució de tot corredor popular però el que no sé és si en el meu cas m'ha vingut massa d'hora!

Sigui com sigui, us ofereixo unes quantes dades a mode de curiositat, totes extretes o calculades a partir de la taula que podeu consultar al menú de l'esquerra de la pantalla (no he tingut en compte la travessa en BTT). I si us entreteniu una mica en comparar entre un any i altre, comprovareu el que deia abans de la meva davallada, tant en nombre de curses com en els resultats (temps) assolits.
  • Pel que fa a la distància, tenim una mitja marató, dues que superen els 10 km. (Olot i Agramunt) i quatre que els fan o estan per sota. En total, uns 82,6 km. Penseu que vaig estar un temps aturat, entre l'estiu i les lesions que arrossegava al tendó i bessó però tot i així, crec que m'ha faltat fer alguna altra mitja, bo i més després que l'única que he fet no em sortís gaire bé (Mollerussa). A veure si això ho podem resoldre ben aviat.
  • Si ens fixem en el perfil, tenim algunes que podríem dir que són de (mitja) muntanya, com la dels Volcans d'Olot i la de Navarcles (no sé si afegir en aquest grup la darrera d'Avinyó). La resta presenten perfils més suaus i alguna és gairebé plana.
  • En termes geogràfics ja va sent un costum "marginar" de nou les contrades tarragonines (sembla que siguin maleïdes) i les curses que he fet es reparteixen per les de Barcelona (4), Lleida (2) i Girona (1).
  • Quant als resultats, si mirem les classificacions també deduireu que no ha estat aquesta una gran campanya, sent la millor cursa la d'Avinyó (superat pel només 36% de corredors), però després ens movem al voltant del 50% i del 70% (Olot i Mollerussa no van ser, en aquest sentit, unes curses gaire reeixides). Per tant, si compareu aquests resultats amb els anterior la conclusió és prou clara i rotunda: he tornat a baixar el nivell uns quants esgraons ja que en cap cas he pogut quedar per sota del 30%.
  • Pel que fa a l'assistència, les curses han tingut un caràcter minoritari ja que deixant de banda Mollerussa (556 corredors) i Olot (265), la resta no han passat dels 200 o fins i tot del centenar (casos de Bagà i Calldetenes).
  • Aquestes 7 curses m'han suposat una despesa de 57 EUR i un preu mitjà d'inscripció de 8 EUR. En temps de crisi és una xifra assumible i a veure si d'altres en prenen exemple ja que de vegades penso que amb el pretext de l'èxit de les curses populars deuen pensar que encara ens fan un favor. A canvi, unes quantes samarretes i una dessuadora. Aquest cop, però, no ha caigut a les meves mans cap obsequi tan bo i saborós com un pernil.
Com ja he dit en entrades semblants a aquesta, esperem que en el futur hi pogueu llegir més balanços perquè voldrà dir que hauré continuat fent més curses. Per acabar, i per si us ve de gust llegir-l0, aquí us deixo el corresponent a la primera meitat del 2010:

2 comentaris:

  1. Tu alguna vegada has dit, que em de fer les coses que ens agradem sense cap obligació, doncs això és el que tu has fet, i aquest any segur que ho faràs amb les mateixes ganes, perquè t'agrada i no importa la quantitat de curses, si les has gaudit, això és el que t’emportes. Aupa teacher!

    ResponElimina
  2. Paxaca, tens tota la raó. He deixat enrere la meva etapa d'un cert capficament per assolir bons temps, i ara tinc altres prioritats. Però les curses em segueixen agradant, faci millor o pitjor temps.
    Gràcies per l'opinió.

    ResponElimina