dijous, 31 de desembre del 2009

Bages: una cursa més

Com ja vaig dir en un escrit del mes de novembre sobre l'aparició de dues curses noves al Bages, sempre és bo donar la benvinguda a una més. Així és, a través d'un altre corredor amb qui hem coincidit en alguna cursa i que també és seguidor del blog, m'assabento que la vila d'Avinyó s'ha apuntat al carro de les curses de Sant Silvestre i avui mateix, a la tarda, donarà el tret de sortida a la que, em sembla, deu ser la seva primera edició (i esperem que no la darrera). Si més no, no me'n consta cap d'anterior. La informació disponible al Web no és gaire exhaustiva i si us hi animeu en un rampell de darrera hora, sapigueu que podreu escollir entre dues distàncies (10 i 5 km.), tret que volgueu optar per participar en les curses infantils (300, 600 i 1.000 m.). I de regal, us donaran una samarreta tècnica i pica-pica per a tothom. De fet, gairebé tot això que us dic ara és la informació que trobareu a l'enllaç. I poca cosa més.

Aquest mateix corredor que m'ho va comentar ja em confessava que ell se'n va assabentar per un altre amic seu i de fet, no he vist en els canals habituals de comunicació de curses, cap anunci. Dóna la impressió que l'organització deu ser força "casolana" (que no vol dir dolenta, ni molt menys), que s'han decidit a fer-la no fa gaires dies i que tot plegat, deuen esperar un ambient molt familiar i no gaire gent. Al cap i a la fi, és un dia per prendre's les coses amb alegria i sense gaires més cabòries, com diria aquell. Jo no hi seré perquè suposadament d'aquí unes quantes hores estaré corrent a Berga però ja intentaré recollir més informació. Per si de cas, me l'apunto al fitxer de curses al Bages que podeu consultar en aquest mateix blog.

Si us decidiu a acostar-vos-hi però no us ve de gust participar a la cursa, sempre hi podreu fer un volt i veure alguns elements d'un cert interès; per exemple, el seu pont vell (d'estil gòtic), la Torre dels Soldats (que data de la 2ª Guerra Carlina i que és de les poques que encara romanen en peus construïdes per a una xarxa militar de telegrafia òptica) o la Casa Abadal, d'estil modernista. I sobretot, no us deixeu perdre l'oportunitat de visitar les bodegues Abadal, tenint en compte que aquest nucli forma part de la D.O. Pla de Bages. Per cert, no sóc gaire (més aviat gens) entès en qüestions enològiques però per si us interessa, sapigueu que a la Guia Peñín, els vins Abadal estan catalogats com a "excel.lents" amb una valoració de 90 punts. No sé si això és molt o no n'hi ha per tant però m'imagino que deu ser un reconeixement certament important.

Per cert, Avinyó va tenir un petit moment de glòria (si és pot dir així) ara farà cosa d'un any perquè va sortir en un dels documentals del prestigiós programa de TV3 "30 minuts", quan se'n feia ressò del tancament d'una important empresa tèxtil i que donava feina a molta gent del poble (de quasi 2.300 hab.), en el context d'una profunda crisi del sector (aquí podeu veure el vídeo). Recordem que per aquella època, encara hi havia gent que negava que el país estigués entrant en una fase de recessió econòmica.

8 comentaris:

  1. Arribo ara de la Sant Silvestre d'Avinyó. la cursa estava organitzada per la Núria Pedrisa, que té un cert nom al món del tratló. Com preveies, ha estat una cursa gairebé familiar, no sóc gaire bó comptant persones, però crec que seriem al voltant de 100 persones. Tot i el caire familiar, crec que tenia, sobre tot la distància llarga, un bon nivell. He quedat últim, per tant, a la categoria a la que competeixo, la de "mataos" hi havia pocs inscrits. M'ha agradat, tot i que el recorregut, amb molt corriol, no s'adaptava gens a les meves (poques) qualitats. La inscripció, barata, cinc euros. La samarreta, maca i n'hi ha hagut per tothom. El pica-pica, abundant. L'avituallament, només aigua en gots de plàstic. com que jo no bec al mig de les curses, tant m'era.

    ResponElimina
  2. Hola Joan Carles!

    Acabo d'arribar de Berga, i m'he trobat de cap amb la cursa de Sant Silvestre, i ja he vist que t'havies apuntat (tot i que a tu, no t'he vist). Com ha anat el resultat? Esperem que bé!

    Molt bona nit de cap d'any, i, sobretot, comença el vinent amb bon peu!

    Una salutació (Aquesta vegada, per canviar una miqueta, des de Gironella, i no des de Vitòria)

    Joseba Aguirre

    UOC - Turisme

    ResponElimina
  3. Joan Carles!

    Què tal? Només volia destijar-te un bon any nou y donar-te les gràcies per participar en el meu blog.

    Espero seguir viéndote por allí este 2010 :)

    Un fuerte abrazo desde Los apuntes del viajero!

    ResponElimina
  4. Hola Mariano, mercès per la informació. No conec aquesta noia que dius però ja buscaré informació a veure què trobo. Pel que dius, malgrat el seu caràcter "familiar" sembla que l'ambient ha estat prou bé i agradable per tancar l'any amb un somriure i un bon record. A veure si trobo prou dades com per fer un post, ni que sigui breu i perquè consti.

    Jo vaig fer la de Berga i va estar prou bé, amb una mica més de gent (363 persones) però sense samarreta i sí amb ampolla de cava de regal.

    Gràcies per la informació i a veure si coincidim en alguna propera cursa. T'has apuntat a la marató de BCN?

    Joan Carles

    que seriem al voltant de 100 persones. Tot i el caire familiar, crec que tenia, sobre tot la distància llarga, un bon nivell. He quedat últim, per tant, a la categoria a la que competeixo, la de "mataos" hi havia pocs inscrits. M'ha agradat, tot i que el recorregut, amb molt corriol, no s'adaptava gens a les meves (poques) qualitats. La inscripció, barata, cinc euros. La samarreta, maca i n'hi ha hagut per tothom. El pica-pica, abundant. L'avituallament, només aigua en gots de plàstic. com que jo no bec al mig de les curses, tant m'era.

    ResponElimina
  5. Hola Joseba, no sabia que tenies cap vincle amb el Berguedà. El món és un mocador, com diu l'expressió. No m'estranya que no m'hagis vist a la cursa perquè hi havia força gent i sent de nit no era gaire fàcil distingir-hi la gent. A veure si demà em poso a fer l'escrit pertinent.

    Salutacions i seguim en contacte virtualment.

    Joan Carles

    ResponElimina
  6. Hola Pruden, és un plaer participar al teu blog (com ho faig també al de Laura)i més quan crec que és boníssim i de molta utilitat. Espero que d'aquí poc temps pugui anar a Budapest i per tant, confirmaré la informació que has donat no fa gaire sobre la capital hongaresa.

    Ens veiem a través dels blogs i que tinguis un bon 2010. Salutacions.

    Joan Carles

    ResponElimina
  7. Sí, ja estic apuntat a la de Barcelona. Ahir, els amics que va venir a animar-me a Empúries m'incitaven, a altes hores de la matinada, tot s'ha de dir, a apuntar-me a la d'Amsterdam.

    ResponElimina
  8. Hola Mariano, doncs ja posats fes les dues. Amb el Guardiola també vam rumiar-nos seriosament la possibilitat que el nostre debut en la distància fos en alguna prova d'Holanda. Però al final ho vam descartar per motius de calendari, preparatius de logística, etc. No descartem, però, que si sortim satisfets de la de Barcelona, repetim l'experiència fora de l'Estat.

    Salutacions.

    ResponElimina