dilluns, 13 de juliol del 2009

Ossera (1): la darrera cursa?

Després d'uns quants dies de silenci, torno a reprendre el fil del blog per dir que la propera cursa, si no succeeix res, serà a Ossera. Aquesta no estava prevista en el meu calendari i de fet, si mireu el darrer "post" sobre les curses prevacacionals (23 de juny) us n'informava de la de Bell-lloc, Callús (aquestes dues ja fetes) i d'un parell més. Doncs bé, no és que aquesta no la tingués controlada però no entrava en les meves preferències ja que si feu una ullada a la informació de l'enllaç comprovareu que és de muntanya, amb un desnivell acumulat a tenir en compte per a gent que, com jo, no està gens acostumada a aquest tipus de curses i que més aviat, les evita. Recordo la dels 2 Turons a Moià (al mes de gener i ja ha plogut molt d'ençà aleshores) i com en el corresponent escrit deia que m'havia servit per descobrir que difícilment en tornaria a córrer cap més. Doncs bé, sembla que m'hauré de menjar les meves pròpies paraules ... i amb patates.

Estem al tram final de la minitemporada i no he trobat cap altra cursa que m'atregui especialment. Aquesta podria ser una perfecta excusa per acomiadar-me i esperar el mes de setembre per començar de nou. Però no, com un dels meus objectius amb això de les curses és passar-m'ho bé i conèixer racons de món que d'una altra manera dubto que m'hi deixés caure, aleshores farem que l'esforç extra que em suposi fer la cursa quedi en un segon pla, darrera la possibilitat de passar un bon cap de setmana en un poblet del Pirineu i allotjant-nos en una casa de turisme rural. Amb aquesta idea, i esperonat pel col.lega Frans (ell sí que en tenia ganes!) ens hem posat a organitzar la sortida i ja ens hi hem inscrit. D'altra banda, la cursa sembla que s'ajusti del tot bé a la idea de "popular" ja que després hi ha un dinar per a tothom (acompanyants inclosos) a més de les curses per a nens (que no sempre hi són), la qual cosa fa més atractiva la sortida per a famílies. A part d'això, val a dir que serà una cursa minoritària ja que el límit d'inscripcions és de 100 i la veritat és que no m'estranya. I n'avenço uns quants motius possibles que ara em vénen al cap:

- L'hora de la cursa és a les 12:00 del migdia. I és clar, a mitjans de juliol això pot dissuadir a més d'un d'anar-hi per la més que previsible calor que pugui fer, malgrat que el recorregut transcorri per paratges d'una certa altitud.

- L'accessibilitat d'Ossera és prou incòmoda ja que podria dir-se que és lluny de qualsevol lloc amb una mínima massa crítica de població. A més, si mireu un mapa de carreteres amb un cert detall, comprovareu que les que hi menen tenen prou corbes com per pensar en quantes pastilles contra el mareig caldrà prendre's abans. Entre una cosa i altra, sospito que si avancessin l'horari a la franja matinal (més lògica per l'època de l'any) encara hi vindria menys gent ja que hauria de matinar molt per ser puntual. Quan faci la crònica ja us diré el temps que m'hi hauré estat anant-hi des de Manresa.

- Una qüestió cabdal de logística per un poble tan petit i amb poc més de 20 habitants, en relació a l'organització del dinar previst per a després. I sobre aquest mateix aspecte, podríem pensar també en el problema d'on ficar tanta gent que pogués venir de fora (òbviament en cotxe particular) i si els serveis disponibles (bàsicament d'allotjament i restauració) tant al poble com a les rodalies tindrien possibilitats d'absorbir-la.

Tot plegat, que em sembla molt bé aquest límit en les inscripcions si es vol donar un bon servei i que tothom que hi vagi en surti content i amb ganes de tornar-hi l'any següent, malgrat els possibles mareigs. Per això, a la pàgina inicial d'informació del Web ja se n'informa.

A més, com us deia abans, les alternatives per aquest cap de setmana no em diuen gaire cosa; una cursa a Santa Margarida de Montbui de la qual no tinc gaire informació (el Web no en dóna) i la cursa naturista "Tal Qual" de Mollerussa. En aquest cas no nego que se'm va passar pel cap la seriosa possibilitat de córrer-hi. Ara bé, em fa pal anar-hi de nou cap a les Terres de Ponent -i més al capvespre- i sobretot, no estic gaire convençut de córrer tal com Déu ens va portar al món. Justament aquest cap de setmana hem estat a Sitges i hem pres el sol en una platja nudista (encara que no exclusivament doncs amb tota naturalitat hi havia gent que feia nudisme i d'altra que no). I pensava que no em sentiria gaire còmode si deixés el meu banyador dins la bossa, a més que tampoc vaig voler crear un clima de frenesí desenfrenat entre el sexe femení (bé, i també el masculí, tractant-se Sitges!). Ja, ja!! Potser que ho deixi per a l'any vinent quan la meva escassa reputació que encara conservo estigui ja sota mínims i m'importi un rave que algunes possibles fotos surtin publicades després al Facebook i altres plataformes d'accés universal.

I per acabar aquest "post", fixeu-vos que el títol porta el signe d'interrogant perquè en principi aquesta hauria de ser la darrera cursa de l'estiu. Ara bé, com diu el títol d'una pel.lícula de James Bond, "Never say never again". No seria la primera vegada que m'enganyés a mi mateix. En un posterior escrit ja us faré cinc cèntims d'Ossera i rodalies, què hi ha per fer, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada